A glass of water is longing for the ocean.



Ibland är det lättare att hålla andan.

Samma nätter väntar alla


Sover hos dig på din nåder, rör dig fast jag inte får det. Önskar att jag bara drömde, att det var en vanligt söndag. Måndag morgon förra året, ångrar hela förra året. Ångrar att jag aldrig svarade att jag bara lät dig va. Samma nätter väntar alla, utan dig är alla kalla långa mörka utan sömn. Du ligger med nån annan tönt.
Den här stan är ägnad dig. Alla gator hånar mig. Mina tårar din stad vet att allt är alldeles försent. Jag vet jag har mig själv att skylla, har vetat det varenda fylla. Varje gång jag skakat hem och längtat efter dig igen. Alla filmer alla böcker handlar om dig. Alla ryggar tillhör dig tills jag går fram "förlåt jag trodde du var någon annan".


Söndagen som kan ta sig någonstans

Den här dagen hade jag kunnat klara mig utan. Jag har varit grinig som aldrig förr.
Den började dåligt för att jag glömde att klockan inte alls bara var elva utan tolv eftersom det är sommartid nu. Pågrund av detta har jag varit som en tickande bomb som ingen vågar röra för då kanske den exploderar. PANG!

Det positiva med den här dagen var att jag hemma hos farmor och farfar fick träffa Darwin och blev bjuden på både mat och glass. Mums.

Och att mitt bombnedslag till rum nu är skinande rent. Inga klädhögar stora som soptipparna i USA, inget smink över hela skrivbordet och inga dammråttor under sängen. Men jag förstår inte hur ett så litet rum kan ta så lång tid att städa.

Lite finare



Utgång med två snygga

Drog till bells med två snyggisar för att Emma ville dansa. Fast det ville nog vi också. Eller iallafall Jacquiline. Jag var nog med och dansade sammanlagt 3 min. Hänger inte riktigt med i Emmas och Jacquilines galna utekvällar. Jag hittade roliga estetare och annat folk att prata med istället. Micke trefligt. 

 


Det var en gång en dag i Stockholm med ES3

Igår var en rolig och händelserik dag med den bästiga klassen ES3. Klockan halv nio på morgonen stod en buss utanför idrottshallen redo att ta med oss till Stockholm för en massa roligheter.

Vi teaterelever blev avsläppta vid plattan och vi fick gåspringa hela vägen upp till Strindbergsmuseét där det skulle ske en guidad tur klockan ett. Vi hann dit som tur var och det var faktiskt väldigt intressant att se. Nästan så att man skulle vilja bo där själv.

Sedan sökte jag upp Hanna för att dra oss tillbaka till Dramaten och sedan ta oss vidare till Universal music för att lämna demos. Vi hade pratat om det som en skämtgrej några dagar innan tills vi faktiskt bestämde oss för att göra det. Vi hade väntat oss ett litet diskret hus som inte drog till sig för mycket uppmärksamhet. Där hade vi fel. Ett stort slott (man ska överdriva när man återberättar) var det med stora gula bokstäver som stavade UNIVERSAL. Vi fixade till oss lite och gick in lite smånervösa och lämnade demosarna i recceptionen som skulle skickas vidare där ifrån. Undrar allt om någon ens kommer lyssna på dom. Nöjda var vi hur som helst.

Nöjd tjej

haha, världens taffligaste ihopslängda demo. Pappa tyckte det såg ut som att en nioåring gjort den. Kan nog stämma.

Efter det blev det mc donalds där man blev bjuden på cheeseburgare av snälla personer i kassan.


Klockan fem var det dags för en rundtur på dramaten. Det var riktigt fränt. Scenen är ju hur stor som helst och taket tar ju aldrig slut. Det är också intressant att se att även om huset verkar så flott på utsidan ser logerna och korridorerna för det mesta ut som vilken annan teater som helst. En och annan kändis drog förbi också. Bland annat Torkel Petersson och Lotta Tejle.

Maria och jag turistade oss vid Margareta Krok.

Efter rundturen var det en timmes väntan innan vi skulle gå på föreställningen "Fem kända musiker döda i seriekrock". Jag blev helt tagen. Nästan sådär så att man hade kunnat gråtit en skvätt när allting var slut. Reuben Sallmander och Jan Waldekranz var några av skådespelarna men alla var så sjukt bra. Nästan så att man vill se den igen.







Efter det var det hemfärd och goa Charlottis som skulle hem till kristinehamn över helgen åkte med i bussen. En mysig och pratig hemresa.

Kommer att leva på dagen ett bra tag.

Bildbomb

 


GÖTELABORGE

Har varit på besök hos min förtjusande fast något störda syster Anna. Har varit så mysigt. Varit på lunch hos Elinor när Anna gick i skolan (tur att det finns någon som vill sitta barnvakt).

Och idag kom mamma hit och vi har shoppat för fullt. Hittade faktiskt balskor och studentklänning. Awesome!
Senare gick vi till en italiensk resturang och satte oss. Snart kom Elinor och christoffer och gjorde oss sällskap. Väldigt gott och väldigt mättande! Ett fint sportlov såhär långt. Och imorgon blir det mer shopping!