Mina tankar är hos dig

Ikväll är mina tankar hos er. Hela natten kommer jag sända tankar till er.
Det gör så ont att se och jag vill bara hjälpa, men jag vet att jag inte kan det.
Jag bara önskar att jag kunde.

Viscafé i Kungälv



Vi packade in oss i en bil ner mot kungälv för attlyssna på Anna och några i hennes klass när de sjöng på ett viscafé. Anna trodde bara att mamma skulle komma och blev jätteglad över att pappa, mormor och såklart JAG var med också.
Tänk att jag ska vara så blödig.
Anna tillägnade "Ditt Kvarter" av säkert! till mig vilket var en av de första låtarna.
Tårarna bara rann ner för kinderna på mig. Helt sjukt!
Men hon är bra den där Anna, inte så lite awesome när det gäller att sjunga och spela, min syster.
Det var fäjnt. //Ida

Vad är det för en dag?

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? NEJ det är ingen vanlig dag för det är Annas födelsedag HURRA HURRA HURRA!


Som ni nog har förstått är den här pinglan som fyller år idag.
Min älskade storasyster Anna fyller 20. Det är svårt att fatta.
Massa Grattis!! 


22/10

Nu finns det en ny hit till Kridas album "snask". Den heter "Nu är det vinter". En mysig vinterlåt måste jag säga.
Ska försöka lägga upp den så att ni alla kan ta del av mästerverket! haha.
Jag och Kristel hade iallafall en mysig fredag igår.
Musikvideogörande (ett sånt där nytt fint ord igen), inspelning av låten och lite Vänner tittande.
Mysigt må jag säga. Tack Kristel. Du din fina Holländare!

Mycket nu

Det är som sagt lite mycket nu. Ingen mer som har tänkt på att jag upprepar mig ganska mycket när det gäller rubrikerna.
Nej men Kristel och jag förtjänar höstlov!

Schlagerfestival

GUNN VART TOG DU VÄGEN?

Istället för historiaplugg


Vad blir det?

Världens mest soffta skoldag idag kanske?
Det började såklart med en försovning (vad annars liksom). Men sen visade det sig att lektion var inställd så ingen större skada skedd. Så jag kom inrusandes i slutet av klassrådet istället. Efter det var det Svenska. Vi redovisade om renässansen. Det gick ganska bra tycker jag. Efter det var det mat och sen slutade jag för att historian var inställd. Runt 12 sådär. Inga fel! Så istället gick jag och Jacquiline på marknaden (som var helt värdelös som vanligt). Jag köpte marknadsnougat och Jaqcuiline trosor. Härliga kontraster igen. Nu blir det att jobba med lite historia och sen orkesterövning. En underbart dag, varför är inte alla så?
hejsvejs //Ida

Jag är gravid

Jag väntar barn med Hannibal. Jag är i fjärde månaden och är lycklig.

Här är jag och min fina Hannibal.
Och för övrigt har vi studiedag imorgon.
TJOHEJ //Ida

Ny Klocka?

Nu krävs det snart drastiska åtgärder för såhär kan jag inte hålla på längre. Någonting har blivit fel i min sovvana igen. Igår somnade jag inte förrän tre och såklart blev morgonen då mindre rolig. Det var nog en av de hemskaste mornarna på länge. Fast det känns som att jag säger så varje morgon nu för tiden. Kan det inte bli höstlov nu?! Så att Anna kommer hem. Men jag fick iallafall reda på att vi har studiedag på tisdag. Mitt hjärta slog ett dubbelslag av glädje när jag hörde det.

Jag började på en musikvideo igårkväll också. Men det var lite mer jobb än det brukar vara så det kommer nog ta minst en vecka innan jag kan publicera den någonstans. Men bra hoppas jag att det ska bli iallafall.


Barbie är rätt fin hon.

Tack och hej alla fina! //Ida

FREDAG.

Nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmys.

Fybubblan vad här ska mysas!


30/9 ORIENTERING

Idag sprang Emma och jag runt i skogen med en karta och en kompass för att hitta orangeröda grejer på stenar och träd med en tryckstämpel på. Jag tror ni alla förstår att jag pratar om orienteringsdagen. Den fruktade orienteringsdagen. Det är nästan så att det ryser i märgen på mig när jag hör det ordet. Fast det var inte så farligt som jag hade trott. Emma och jag lyckades få ett bra samarbete och vi hittade faktiskt ALLA kontrollerna. Inte illa! Även om det tog 2 ½ timme men det hör inte hit... Emma hade med sig chips och kakor och allt möjligt så vi hade en trevlig pickninkspromenad i skogen.

Så fick jag Säkert! skivan av Öivind för att jag spelat på en politikerdebatt för någon vecka sedan. Jag är överlycklig!



Härligt med kontraster.
//Ida