Sinnesförvirring

Vet inte vad som händer. Känns som att jag fallit hela dagen utan att ha nått någon botten. Det kändes verkligt. Men nu blev det för verkligt.

Hemma och är sjuk



Mitt huvud har inte varit vad det brukar vara idag. Nu påstår inte jag att jag har en superhjärna men riktigt så tankspridd och trött som jag varit idag är den faktiskt inte. Jag har suttit i tvsoffan hela dagen och bara väntat på att alla ska komma hem. Kollade på mulan en gång och började gråta lite för många gånger för att jag tyckte att scenerna och låtarna var så fina. Imorgon hoppas jag att jag är lite mer stabil och kan gå till skolan. Annars blir det en till disneyfilm och lite gråt imorgon. 


vad vill du säga när allting är sagt


Jag drömde att du skickade ett sms. Direkt efter skickade en kompis till dig ett till. Det stod bara "hej" i båda två. Med en liten smiley som gjorde det hela lite trevligare. Det kändes så verkligt. Fast jag visste egentligen hela tiden att det inte kunde stämma. Varför skulle du skicka ett sms till mig efter en så lång tid liksom. Men det kändes verkligt och det räcker.

Så du kan sväva över marken

Idag har Ida varit hos tandläkaren. Jag har kommit fram till att jag nog har lite tandläkarskräck för innan jag kom in blev jag illamående och nästan lite snurrig i huvudet. Men jag överlevde faktiskt! Efter lite borrning och polering så känns käften som ny.



Ikväll ska jag träffa London-orkestern en stund och sen blir det en filmmyskväll med den efterlängtade systern!

Jag tänker på dig allt för mycket men du.

Jag har fallit nu. Har nästan gått helt itu. Jag tar mig upp men ramlar igen. Alla lampor har släckts nu. Ser bara gatulampans ljus. Får för mig att det är vår och varmt men det är höst. Alla löven har fallit nu. Fallit precis som jag och du, kan aldrig sättas tillbaks igen på höstträden.

Tänker ut en dialog mellan dig och allt.

Du kan skratta och låtsas som ingenting men jag vet allt om dig för du har varit min. Du är någon annan nu i och för sig men när du strippar och klär av dig är det samma grej.


Det sista sommarlovet, den sista söndagen på mitt sista sommarlov



Den ska spenderas med mina fina Hannor för att bli vettskrämda igen. Varför utsätter man sig egentligen? Nu ska monsterna få!


Nörd jag är känner jag

Tanten är på stan med väninnorna


Förfestade hos Emmisen för att sedan dra vidare till Bells!


Dom stänger men ingen bryr sig

Är pepp som aldrig förr. Snart får jag träffa mina söta brudar Emma och Felicia! Har träffat dom allt för lite under sommaren!

Hur kom han dit? eh...

Får ingen luft, blir knuffad runt.

Försöker städa upp på mitt rum. Vore ju skönt att få iordning på allting så att jag äntligen kan säga att jag har gjort om på mitt rum och det är klart. Ganska chill att städa i mitt rosa nattlinne och lyssna på Veronica Maggio!

Det ekar över hela staden.

De sjunger "cosa vuol dir sona una donna ormai 
O mare nero, o mare nero, o mare ne" 
Sänker volymen, låter alla sjunga med 
Kan inte tänka, jag står bara här och ler




Amnesia the dark descent



Hur kan man bli så rädd för den där saken? På nära håll är den faktiskt inte så farlig. Oj, nu skriver jag om den som att den finns på riktigt. Får ju inte glömma att den faktiskt bara existerar i ett dataspel som jag egentligen inte borde spela med tanke på mina nerver. Har haft en Amnesia kväll tillsammans med mina Hannor.
Det var kul till en början, tills alla monstren började komma. Jag tror aldrig jag varit så rädd. Sprang rätt in i ett monster och i panik försökte jag vända (ja för dom andra två vägrade spela under den fruktansvärda korridoren.) men ack nej. Jag lyckas inte och monster springer emot mig. Då släpper jag allting och sätter mig i fosterställning på stolen och blundar så att jag inte ska se. Varför gjorde jag så? Det var ju bara ett spel ellerhur?

Hundar som oss

Jag samlar drömmar i fickan.


Med världens finaste hund.

Vad jag bryr mig om nu

Vad jag bryr mig om nu är att du kommer nära mig. Även om det är försent att älska dig. Vad jag bryr mig om nu är att från samma säng lyssna till samma regn.

Vad jag bryr mig om är att se dig gråta för jag har gråtit och du ringde aldrig. 
Vad jag bryr mig om är att du kallar på mig även om jag inte kommer tillbaks till dig.







To do list:

- Äta makaroner och köttbullar
- Kolla på Jurassic park II
- Åka på loppis (som ägs av en surkärring)
- Kolla på marie Antoinette
- Kolla Jurassic park III
- Kolla Scary movie II
- KANSKE dammsuga på mitt rum
- Spela Buffy the vampire spelet
- Sova

Jag gillar regniga dagar ibland.


Dels för att jag inte behöver bry mig om hur jag ser ut alls!

Someone.

I've been roaming around 
Always looking down at all I see 
Painted faces fill the places I can't reach



You know that I could use somebody
Someone like you

Jag blir aldrig samma från och med du

Någon kommer ta dina ungdomsår ifrån dig. Det kommer hända om det inte hänt. Du kommer brinna upp och du kanske förlåtit kanske förlåter men den kommer aldrig brinna så igen.
Jag var ett loppisfynd du ville ha nått och jag blev använd en gång mest på skämt.


Synd att det ska behöva vara så.

Hatar är ett starkt ord

Jag hatar min kropp. Jag hatar min sångröst. Jag hatar min hjärna och hur den tänker. Jag hatar min lathet. Jag hatar mitt gitarrspelande. Jag hatar min klädhög på på min stol som börjar ta form igen. Jag hatar att klippa gräset. Jag hatar att måla. Jag hatar i princip allting inatt. Fast det får man klockan två på natten. Imorgon känns allt bra igen.

Nimm en åskig dag i augusti

Igårkväll var jag och en hel del folk ute i skärgården för att lyssna på gruppen Nimm. Jag kan rekommendera alla att ta sig en titt på dom på facebook eller myspace. Dom är faktiskt väldigt bra!

Foto: Elinor Engkvist

http://www.myspace.com/nimmvind

Drömmar . . .

Det var så konstigt. Varför är du så himla dryg i alla drömmar för? Snart kommer jag ju tro att du faktiskt alltid har varit det. Jag gick till the pub, fast det såg inte alls ut som det brukar. Såg mer Engelskt ut. Lite granna som en Pub/resturang i London. Och på vägen dit så såg jag att du var påväg åt samma håll. Jag ökade takten så klart. Ville inte skapa en dålig stämning. Men så ropade du, verkade lite full och sa någonting till mig. Chockad över att du ens tilltalade mig stammade jag fram ett dåligt svar som fick dig att göra en dissande min och och bara gick förbi mig. Du gick in på the pub som inte såg ut som the pub och kollade inte mer på mig. Om du nu ska jag va med i mina drömmar kan du väl iallafall vara trevlig?



Tack!

Ikea.

Var på ikea igår med Amanda för att hitta några saker som fattas till mitt rum. Det är alltid för mycket folk på ikea ju. Jag blir så trött av att vara där. Fast jag hittade en lampa, galgar, en spegel och en låda som är så snygg fast tyvärr fel. Jag skulle ha den under sängen som visade sig vara alldeles för låg. Attans. Får kanske lämna tillbaka den eller något...


I mina öron är det mesta vackert.

Såhär in på småtimmarna får ni också ta del av det vackra.
____________________________________________________________________________________________

Call your girlfriend - Robyn
Det är verkligen något speciellt med den här låten. Det är något speciellt med hela Robyn. Jag tycker bara att synthljuden och hennes speciella röst blir så fruktansvärt bra till den fantastiska texten som bara går rakt in i hjärtat. Bra helt enkelt.



Don't you tell her how I give you something that you never even knew you missed
Don't you even try and explain how it's so different when we kiss
You tell her that the only way her heart will mend is when she learns to love again
And it won't make sense right now but you're still her friend
And then you let her down easy


______________________________________________________________________________________________

Ramlar - Håkan Hellström
Det är svårt att peka ut en favorit bland alla Håkans låtar. Jag tror nog jag älskar i princip allihopa. Medan jag lyssnar på dom kan jag fråga mig själv hur han lyckas få ner så mycket känsla i bara en låt. Det är coolt att man kan känna igen sig i nästan alla. Men ramlar är ändå en av dom låtarna som jag nog aldrig kommer tröttna på. Jag blir glad varje gång jag lyssnar på den och känner bara att livet leker. Jag skulle nog kunna babbla på hur länge som helst om Håkan Hellström så jag avslutar med att säga att han bara är bäst.



Och jag ramlade in på nåt diskotek. Och sen ramla jag ut, såvitt jag vet 
Och jag ramla omkull och tog mig upp och sen. Ramla jag omkull igen 
Ramlade in i en taxi, "Mister, visa mig den maximala hastigheten! 
Vart du vill, så fort du kan. Ja, vart du vill, så fort du kan 
Vart du vill så fort du kan"

______________________________________________________________________________________________

Influensa - Säkert!
Finns det någon mer som är så cool som Annika Norlin? Nej jag tror faktiskt inte det. Hon känns så naturlig i allt hon gör så det är så lätt att ta till sig det. Bara hennes titlar kan få mig att få lite gåshud för att det är så snyggt och enkelt. Jag är väldigt svag för hennes texter och lite raspiga jämtländska sång. Influensa är egentligen inte en typisk Annika låt enligt mig. På hennes första skiva var texterna och låtarna lite lättare och rakt på sak i texten. Men den här är lite mystisk på något sätt vilket jag gillar starkt.



Tog mig in i din dröm inatt, smög runt i din hjärnbark Kröp intill varenda nerv du har sa, "Tänk på mig, tänk på mig, tänk på mig, tänk på mig" Gick in till din hjärtkammare rörde vid varenda cell.Hörde skriken från dina barndomsår sa,"Jag förstår, jag förstår, jag förstår, jag förstår"

______________________________________________________________________________________________

Imagine - John Lennon
Magisk låt med vacker melodi och fruktansvärt fin text som jag hoppas folk kommer att lyssna på genom tiderna.
Jack Johnson har gjort en mycket fin cover som är värd att lyssna på också.



Imagine there's no countries 
It isn't hard to do 
Nothing to kill or die for 
And no religion too 
Imagine all the people 
Living life in peace

______________________________________________________________________________________________

Heavy in your arms - Florence & the machine
Hon har en av dom coolaste rösterna jag någonsin hört. Den är inte så vacker men jäkligt go. Hennes musik är väldigt spännande och jag vill bara höra mer och om och om igen när jag väl börjar lyssna. Den här låten har gett mig gåshud ett antal gånger. Bland annat en gång när min vän Amanda sjöng den. De höga tonerna bara skär genom kroppen på ett bra sätt. Bör lyssnas på.


Who is the betrayer?
Who's the killer in the crowd?
The one who creeps in corridors
And doesn't make a sound

My love has concrete feet
My love's an iron ball
Wrapped around your ankles 
Over the waterfall

______________________________________________________________________________________________

Stjärnfallet - Markus Krunegård
Ni vet en sån där låt som får tiden att stanna för en stund. När den spelas så är det bara den som finns till för att den har någonting som trollbinder folk. Det här är en sådan låt. Markus är ganska fantastiskt han.


Stjärnorna lyser väl lika klart i din del av stan? 
Står du som jag, på din balkong och vilar i kaoset som var? 
Hallå! Är du där? Hallå? Hallå! Finns det nånting kvar?

Stjärnfall, stjärnfallet är jag 
Och du är himlen jag föll från idag 
Stjärnfall, stjärnfallet är jag 
Och du är himlen för mig varje dag

_____________________________________________________________________________________________

Baby baby baby - Steget
Jag kan inte sluta lyssna. Det här är en av de vackraste låtarna jag vet. Reagerade på att hon har en väldigt originell röst när jag hörde låten första gången. Och att hon sjunger på Göteborska gör det hela mycket bättre.


Du säger baby baby baby bara håll om mig.

____________________________________________________________________________________________

Nej nu ska faktiskt även jag precis som alla andra sova. Nu är det bara att börja lyssna!

Ida



Stjärnorna lyser väl lika klart i din del av stan.

Jag är pågång. Om man säger att jag skulle väga 8 kilo. anledningen till att jag tar en så liten vikt är för att det ska bli lättare att förstå. Inte att det är min idealvikt! Det vore nått det.
Nej men då skulle jag väga 5 kilo efter mindre än två veckor. Det är rätt bra tycker jag. Tack vare att icke äta godis eller chips och inte ta den där extragången när man äter bara för att det är gott. jag är pågång!

det äter upp dig innifrån