Kungälv över helgen

Jag har varit på besök hos min fina syster Anna. Det var mysigt. Vi drack glögg och myste för fulla muggar. Jag ville inte åka hem. Tur att hon kommer hem snart. Den lilla filuren.


Hon är fin Anna men hon är bara så jäla galen.
//Ida

Upp och ner, ner och upp


Nu har jag bestämt mig. Om jag bryter det här så kommer jag seriöst hata mig själv. Länge. Kommer gå!


 


17 år, 17 år i staden.

Nu är det som så att en av mina absoluta bästa vänner blir 17 år idag. Det känns nästan overkligt. Känns ju som att det var igår vi satt utanför mitt hus i snöhögarna och lekte snöleoparder. Känns som det var igår vi bråkade så mycket att du satte dig på din lilla cykel så att man bara kunde se det långa röda håret som fladdrade iväg. Känns som det var igår vi samlade ihop grus från skolgården för att det hade varit spöken där en gång.

Men det ska bli mer sådana minnen Hanna. Fast jag hoppas att de inte är riktigt lika omogna. Vi kan ju hoppas på att vi har mognat lite iallafall sen dess.
Grattis Hanna! <3


Första julbaket

PEPPARKAKASMYS MED CAROLINE

Mysigt.

nytt och fräsch

Jag förstår om ni undrade om ni hade kommit fel när ni klickat er fram till min blogg. Tänkt: Men det här kan du inte vara Idas bogg.. Den här är ju SNYGG!
Men det är faktiskt det. Tack vare supergulliga Amanda har jag nu detta mästerverk. haha låter som att jag är jätte självgod men det är ju faktiskt Amanda som har gjort allt, så jag kan säga att min blogg är något av det snyggaste jag sett. Vi har också spelat in våran egna låt "Away" som såklart blev awesome den med. Vi är rätt bra Amanda och jag helt enkelt. Snart ska vi skaffa en ny myspace också eftersom vi bytt namn till 3/10. Skriver länken här när den är klar.
Puss på dig Amanda, jag älskar dig.


Tack och hej leverpastej.


SOVMORGON

åh vilken underbar morgon! Ställde klockan på sju som alltid och var lagom bitter över detta. Men när jag väl orkat ta mig upp tjugo i åtta ser jag att Öivind skickat sms om att första lektionen är inställd. Så jag sov vidare ungefär en timme. Sen sprang jag i panik upp för att jag inte skulle missa den andra lektionen. Det skulle ju vara lite pinsamt att göra precis samma sak som igår (då jag hade sovmorgon men kom ca en timme försent iallafall).
Men när jag kollade på schemat om jag ju ihåg att jag faktiskt hade en håltimme efter första lektionen så jag började inte förrän halv tolv. Så nu sitter jag här och bara känner hur lycklig jag är över att ha sovit och kommer hinna göra allt jag annars inte hinner.

haha, jag lovar att jag kommer komma försent för att jag sitter här för länge!
//Ida

AVATAR

Hanna och jag blev avatarer för bara en kväll.



Våra egna avatarer


DAGENS

Dagens mysterium - "Vart är min cykel?"
Dagens tråkighet - "Den har blivit stulen!"
Dagens fundering - "Jag glömde den på skolan under långhelgen!"
Dagens lättnad - "Den är i ett dike en bit bort."