Jag är kär i bilden av dig inte i dig.

Snart, om ca 2 timmar kommer jag vara påväg till Götet. åh vad jag längtar! Ska shoppa loss och röja med min Anna. Det känns som det var 1000 år sedan jag träffade henne. Fast det var vid jul. Roligt att mamma och pappa följer med också tycker jag. Slipper jag åka tåg också. Jag älskar min familj. Jättemycket.

Nu sitter jag i skolan med jaqcuiline och kom precis på att min lektion började för fem minuter sedan. Kanske är bäst att gå dit nu.

//Ida

Jag gillar det här.


Karlstad

Idag hoppade Kristel och jag på tio bussen till Karlstad för att spendera lite pengar. Shit vilken rea det var. Jag älskar verkligen halva reapriset. Det går nästan inte att beskriva glädjen som uppstår när man inser att ett plagg man gillar inte kostar med en ca 50 kronor. Så både jag och Kristel fick med oss lite kläder hem till hölan. Även om Kristel tog med sig sina kläder till Nybble.


Tänk vad lite pommes frites kan göra med en liten flicka.


Jag vet inte hur länge han stod sådär. Säkert tre minuter.


När vi kom hem åkte jag direkt med mormor, Cecilia, Louise och mamma till Lisbeth och Lennart för att fira att hon fyllt år. Jag måste äta paj oftare känner jag nu efter att fått äta två riktigt smaskiga pajer!


Jag var rätt nöjd över min nya tunika när jag kom hem.

//Ida

vinden håller tag vid en hamburgebar


Har fått filmer och bilder från en Håkankonsert av Mikaela. Jag trodde de skulle få mig att känna mig lite delaktig men genom att kolla och lyssna på filmerna så blev jag bara mer ledsen över att jag inte var där själv. Jag måste se honom själv snart. Har ju velat det så länge nu. Jag vill också lyssna, skrika, kanske gråta en skvätt och sjunga med i låtarna. I sommar ska jag gå på en konsert. Jag måste det!

//Ida

vaggvisa för flyktingsbenägna

Varje hårstrå på ditt huvud har jag räknat.
Du är värd mer än allt fåglarna samlar.

Sjöng på ett dop idag. På Helenas sons dop. Fy vilken söt bebis. Samuel heter han nu.
Var riktigt kul att träffa Helena igen. Det var alldeles för längesen. Blev så glad över att se att båda Helena och David var så glada över att jag ställde upp. Men jag var lika glad jag att jag fick sjunga.


Onsdag.

Det har än så länge varit en bra dag. Visst, jag har varit lite trött och tror jag fick lite feber under svenskan men det finns värre saker.
Under lunchen gick jag, Emma, Felicia, Sandra och Kristel ut på stan för att äta mat. Vi kände oss inte jättepepp på fiskgratäng. Det smakade bra med hamburgetallrik även om det inte är så nyttigt.
När jag kom hem gjorde jag årets första muffins. Blev riktiga god vill jag lova även om de kanske inte ser jätte lockande ut på bilden.


Nu väntar jag på att klockan ska gå så att jag kan gå ner till musikskolan. Jag undrar hur det kommer gå att spela nu efter tre veckors uppehåll. Hoppas att jag kan få något ljud i den.


Nyp i stjärten //Ida

En vän med en bil.

Har kört massa bil idag. I ungefär två timmar. Först körde jag och pappa en timme sen körde jag min första körlektion på bilskolan. Jag tycker att jag börjar få lite kontroll på körningen även om det är mycket jag inte behärskar än.
Jag ska ha körkortet i mars. Lagom till våren och sommaren. Det vore helt fantastiskt faktiskt.


Over and out  //Ida

tisdag.

Idag lever Ida kontorslivet. Okej, jag kanske inte behövde gå upp så tidigt som kontorsmänniskor behöver göra även om tjugo över nio var fruktansvärt tidigt med tanke på vilka tider jag haft under jullovet. (Jag hade aldrig gått upp så tidigt om det inte vore för klipptiden klockan tio).
Jag behöver heller inte jobba utan sitter och skriver blogginlägg istället. Jag har inte ens kaffe i min mugg utan varm choklad. Men nu tror ju jag att det är såhär man jobbar på ett kontorsjobb. En dator med blogg.se och facebook på, lite kortare hår och varmchoklad med godis. Attans!



//Ida

Gott Nytt År

Jag har haft en sjukt trevlig nyårsafton.
Mina fina vänner Hanna och Caroline var här och vi åt god mat med massa prat och nyårsraketer.


När jag firade upp en raket passade jag på att bajsa.




Dans till Roger Pontare utanför toaletten.


Efterrätten som jag blev så nöjd med.

Tolvslaget kom och vi satt bänkade framför tv:n med champagne i glasen. Men när det var bara några minuter kvar fick jag jätteont i magen. Så precis efter tolvslaget när klockorna hade ringt och vi hade skålat med ett glatt "Gott nytt år" gick jag på toa. Så det första jag gjorde det här året var att bajsa. Det borde väl ändå vara ett tecken på att det här kommer bli ett bra år?

//Ida