KUNGÄLV 24/9

Jag åkte ner över helgen för att se hur min kära syster hade det i kungälv där hon läser, och jag måste säga att hon har det lite för soft och mysigt och roligt.
Sitta uppe på nätterna och bara spela fin musik och umgås är ju inte helt fel. Det var en trevlig vistelse med shopping i Göteborg och ett lyckat Mc Donaldsbesök. Kan ju inte bli bättre!
Får åka ner snart igen tror jag.




Jag köte för övrigt en ny höstjacka och en fin halsduk. Riktigt nöjd.

Tjohej!


22/9 Historiaredovisnig

Idag hade Emma och jag en redovisning på historian om Induskulturen. Varken jag eller Emma hade hört talas om den förut. Men jag tror vi lyckades att få fram den viktigaste informationen.
Det negativa var väl att min mobil började ringa precis när vi börjat så det vibrerade högt i väskan som jag av någon anledning inte hade tagit av mig. Men jag tror inte Tina våran lärare märkte någonting iallafall.
Här har ni iallafall fyra olika orsaker till varför Induskulturen föll. Va de står för får ni lista ut själva. hihi






Emma är en bra poserska... OH! Jag tror jag just kom på ett helt nytt ord. Bra Ida.

//Ida


ida är trött.

Den här morgonen började så dåligt och segt som en morgon kan göra. Inte nog med det så började den försent också. Jag hör verkligen inte alarmklockan på morgonen längre. Trots att jag har Håkan Hellström - En midsommarnattsdröm på högsta volym. Jag tror mina öron blir immuna tillslut. Så är man såklart överkänslig på en allt för tidig måndagsmorgon. Jag tror det räcker för att ni alla ska förstå att min morgon inte var någon höjdare.

Men som tur var vände den dåliga starten på dagen när jag kom till skolan och fick träffa alla fina människor.
Sen när jag kom hem blev det till att bära grus till parkeringen helt frivilligt. Jag måste säga att mamma och pappa lyckades ganska bra med min uppfostran!

Och för att lätta upp stämningen bjuder jag er på det mest meningslösa klippet i Hey Baberibas historia. Fast det får mig att skratta iallafall. Kanske är illa!

 

Tack och hej! //Ida


FOTOKVÄLL.

Jag följde med Kristel hem och vi tog över 200 kort.
Något slags skräcktema blev det.











punkt.


FACIT

Nu har det kommit. Nu är den här. Säkert!:s nya skiva Facit.
Jag har lyssnat på den flitigt sen jag hittade den på spotify för tre dagar sedan och jag måste säga att jag älskar den mer och mer för varje gång jag lyssnar. Annika Norlin är fan i mig magisk. Det är verkligen något speciellt, eget med allt hon gör. Hon är helt enkelt bäst. Tack Annika.



En timme tar en vecka här, slå mig så att någonting händer.
Visarna på klockorna går bakåt här jag skakar om kalendern.


Studiedag.

Igår hade jag finbesök av de två snygga tjejorna Hanna och Hanna. Tack för en mysig kväll Hannorna!
jag vaknade ovanligt tidigt idag och låg och tittade på Hanna där hon sov sött på en madrass under mig. (Obehagligt? JA!)
Sen skickade jag ett sms och berättade för henne att jag tyckte hon sov för länge. Men mobilen låg bredvid mig så det var utan resultat.
Men när hon kommit upp drog vi igång den klassiska skräckfilmen "Besatt". En klassiker vet jag egentligen inte om det är, men enligt Hanna och mig kan man se den hur många gånger som helst.

Nu har Hanna gått hem och jag har suttit i studion en stund och försökt spela in en låt jag skrev för flera månader sedan. Men när det inte riktigt blir som man vill lägger jag det hellre åt sidan en stund och förtsätter när jag känner för det.
Nu ska det iallafall bäras grus. KUL!

Ha det gott!
//IDA

The Quiz

Det är så jag säger det.



Sweet Sin. Nej tre/ten.

Idag har Amanda och jag spelat på folketshus i Kristinehamn. Det gick sjuktbra! Allt satt verkligen där det skulle och det var riktigt kul. Även om det var lite magert i publiken. Om jag säger såhär att ljudteknikerna var våra största fan så kanske ni fattar att det var tomt. Men vi körde på ändå och det gick riktigt bra!

Har varit så glad idag för att så många stöttat mig för min idolaudition. Det värmer verkligen i mitt hjärta att folk bryr sig och säger grattis. Tack för det alla fina!


VECKANS BABE!

Jag kände att det behövdes en veckans babe för att ta upp stämningen här lite.
Och veckans babe är.....



Klart det är du Amanda Fröhling Lind.
Det förtjänar du och jag älskar dig.
Vi är bäst!


Nytt, fräsh.

Jag försöker göra om min blogg men det går väl sådär. Får göra det i steg sådär. Lite i taget.

Dagens låt. Dagens knark. Dagens mest spelade.




Det har varit en bra dag idag. Gått fort och bara gjort roliga saker.
Men höjdpunkten var nog teatern "Ät bajs och dö". Den var jättebra och känslig som jag är började jag gråta. Tur att man kan behärska sig lite. Annars hade hela salongen blivit översvämmad.
Men nu blir det att förbereda sig lite inför spelningen på politikerdebatten imorgon innan det blir till att sova lite.

Peace //Ida