Tisdag...

Rubriken säger nog allt. Den här dagen har varit grymt lång och bara förbigående. Jag minns knappt vad jag åt till frukost imorse, (kan va för att jag inte hann äta någonting). Men sånna här dagar är konstiga.
Vi hade idrott sista lektionen och jag lyckades hoppa 3,77 i längdhopp. Jag fick nöja mig med det för jag lyckades verkligen inte komma längre. Sen tog Malin och jag sällskap hem och pratade om allt känns det som. Sen var jag duktig och tog mig en springtur. Inte varje dag det händer, men nu ska det bli en vana. Men nu blir det sängen för min del! Har sovit sjukt dåligt på sistone så det är inte konstigt att jag håller på att somna över skolböckerna.



Tack och hej leverpastej //Ida

Krida

Ibland träffas en Kristel och en Ida för att ta massa kort, spela in en meningslös låt om snask, göra en meningslös musikvideo till låten "snask" och bara chilla vid en busshållsplats innan bussen kommer. Under tiden passar de på att lära Ida lite Holländska eftersom Kristel är en lång holländare.






Tack för att du fick mig att skratta.






Det blir inte bättre än såhär. /Ida


Ibland känner jag såhär.

Ibland känner jag precis såhär.



Klart slut //Ida

Öva, öva, öva

Idag har Amanda varit här och övat inför gästhamnsfestivalen. Det går bättre och bättre! Men det finns en hel del att jobba på fortfarande. Det ska nog bli bra det där.

Sen började jag sy på en byxdress som jag inte har lyckats hitta någonstans.
Det blev till min förvåning väldigt bra. Men det svåraste är kvar också i och för sig. Men jag är nöjd men det som jag lyckats med hittills. Haha, oj vilket bra blogginlägg det här blir känner jag. Inte alls flummigt och osammanhängande. Det får nog bli bingen för gamla Ida nu.
Godnatt!

Och för att inte göra det här blogginlägget mindre konstigt så lägger jag upp en bild från Samos förra året på bläckfiskar =)


Paris Hilton och hosta

Nej men det är rätt gött ändå att ligga och kolla på "my new BFF" med Systern hela dagen. Sjukt bra program! Eller något. Nu blir det nog att sitta lite i studion eller sätta igång och sy.
Jo det är värt att tillägga. Igår fick jag lyssna på Håkan Hellström live via telefon. Underbart! Det var nästan att jag började gråta bara över att höra honom live. Kanske var tur att jag inte åkte på way out west ändå. Tack för det Amanda! 
Somliga erövrar ens dator och tar vackra bilder.

Shoppinggalen

Idag när jag vaknade kändes förkylningen mycket bättre, vilket är skönt så att jag snart kan sjunga in sången på en ny låt jag började spela in i studion innan jag åkte. En däpt i däsan sång är inte så charmigt.
Jag följde med Anna till Karlstad idag så att hon skulle få shoppa loss lite innan hon flyttar. Vad hemskt det är att gå runt i affärer med massa fina kläder men veta att man verkligen inte KAN köpa någonting. Jag köpte bara lite tyg till byxdressen jag ska försöka sy. Men Anna hittade en hel del iallafall. Kul för henne...

Snart kommer Hanna, Hanna och Caroline hit för att kolla på film och mysa lite.
Ska bli trevligt eftersom jag inte träffar de tjejerna så ofta längre.
Men nu ska jag städa lite så att det iallafall ser ut som att det är städat och fint.

Tjoho!

KORFU

Den mesta spelade låten på semestern! Wonderful.



Bilder.




Är man inte pigg nog att hinna med frukosten kommer den till dig.
































Hemma med förkylning

Så då var man hemma igen efter en sjukt härlig vecka på den Grekiska ön Korfu. Jag vet inte riktigt vad som var bäst med resan. Kanske att det var över 30 grader varje dag, eller att man kunde äta så mycket glass och mat man ville på hotellet, eller att alla applåderade när man landade med flygplanet både på dit och hemfärden. Det får mig att undra om många faktiskt sitter och är osäkra på om man kommer överleva flygturen.
Nej men det har varit skönt med en avkopplande vecka vid havet och den starka solen. Men såklart så finns det någonting negativt med allt och jag åkte på en förkylning sista dagen. Så nu sitter man här och snorar framför tv:n. Men jag är happy och nöjd iallafall!
Igår hade vi finbesök på middag. Nämligen, mormor och moster och de två kusinerna Olivia och Louise.
Bilder från semestern kommer senare när bilderna är i datorn!
Chao.