Shoppa är kul när man hittar någonting

Tycker jag kom på ett ganska bra konstaternade där. Shopping är faktiskt väldigt kul när man hittar någonting man tycker om. Men hittar man ingenting blir man ofta lite bitter. Iallafall jag. Fast egentligen kanske man ska vara glad över att slantarna finns kvar i plånboken.
Jag shoppade med mamma och mormor idag. Det var kul alltså hittade jag någonting. Fast inte bara någonting utan ett par skor och två par jeans. Känns väldigt bra. Har letat efter ett par riktiga kängor, men har inte hittat några. så äntligen. Tur att man har världens bästa mamma.


Jag köpte även present till Kristel eftersom vi fyller år om bara elva dagar. Längtar!

hjärna

Jag tror jag ska gå och lägga mig snart. Gud vad skönt det skulle vara att somna innan nio för en gångs skull. Igår somnade jag lite innan två och jag märker verkligen att jag inte sovit nog mycket inatt.
Lite sömn blandat med ett kaos i skolan gör att min hjärna blir alldeles luddig. Den vet liksom inte riktigt vad den vill.
Nu ska den hur som helst ställas in på sova. Ska bli rätt gött.
Kristel <3

ancient cedars.

Jag och Amanda gjorde klart våran nya myspace igår. Vi blev riktigt nöjda. Kika in och kolla vettja!

http://www.myspace.com/ancientcedars



jag har en längtan som aldrig vill gå över.



Jag ska nog gå och lägga mig och sova så snart som möjligt så att det kan bli lördag någon gång. För då kommer min älskade Amanda hit. Åh vad jag saknar den tjejen. Känns som att jag kommer börja gråta när jag äntligen får kila stadigt med henne igen. (fint uttryck) Amanda är en av de få människorna som jag inte känner någon press med. Jag behöver inte hela tiden säga något roligt eller göra till mig. Jag trivs i hennes sällskap ändå. Jag älskar den här människan och ingenting ska ta henne ifrån mig. Punkt slut.

Uppror.

Idag trotsar jag att det snöar och att sommaren inte här förrän om 1000 år genom att ta på mig mina sommrigaste kläder. Min blommiga gula kjol. Fast jag måste nog ha strumpbyxor. Det är ju inte sommar...

tisdag.

Jag är hungrig. Jag är trött. Jag är stressad. Jag saknar. Jag längtar. Så nu va man av med de grejerna. Jag är faktiskt ganska glad också. För min Hanna ska troligen sova hos mig inatt. Ska bli så mysigt att få träffa röva lite. kanske kan hon lyckas med det omöjliga också. Att väcka en Ida när hon sover på morgonen. Det går verkligen inte. Hungern är nog mättad snart också hoppas jag. Ska skala potatis till mos nu tänkte jag.
Jag är rätt bra ändå.


tvsoffan.

Jag ska nog inte göra någonting idag. Bara ligga i tvsoffan och inte tänka på att vi kommer ha prov i samhäll och historia. Jag ska speciellt inte tänka på historiauppgiften som skulle vara inlämnad förra veckan. Bara ta det lugnt med mitt älskade Zeldaspel (fast det egentligen är Carolines, eller hennes brors...) och godis. En sån där lugn lördag som alla vill ha.
Igår va det klassfest som gällde. Fast någon klassfest var det väl inte direkt. Många i min klass är tråkiga och fattar inte att det är de själva som förstör när de säger "äh, det kommer ju inte komma några så jag kommer inte heller.". Inte så himla  intelligent enligt mig. Men kvällen blev helt okej, trots lite för fulla människor och huvudvärk pågrund av tvspelandeskrik.


Jag lägger av nu. Har försökt och försökt men det spelar ingen roll hur mycket jag försöker. Jag kommer ändå inte få en plats i ditt liv. Snälla släpp in mig igen.

Nödvändigt.


Det går nästan inte att vara på mitt rum just nu. Det är kläder överallt tillsammans med dammråttor och annan skit. Så den här eftermiddagen/kvällen får bli till att städa på den lilla ytan jag bor på. Jag kommer säkert tröttna efter efter några minuter. Men det måste ju göras...

//Ida

Den här staden drar ner oss till botten av ån.

Jag hatar dig. Så tänker jag ofta. Jag tänker att det inte går att hata en människa mer än jag hatar dig. Men så tänker jag en gång till. Tänker tillbaka. Då inser jag att jag inte alls gör det. Jag kan inte hata dig.