måndagsunderhållning.


Åh, sommar. Almas och min helt meningslösa film. Alla borde se den här!

Känn ingen sorg för mig i Göteborg.







Just nu känner jag att den där dagen var väldigt bra. Tur att man har världens bästa syster i Göteborg så att man har en anledning att åka dit då och då. Awesome kort tar hon också. Hoppas hon inte dödar mig för att jag tagit de här bilderna från hennes dator nu. Men Anna, de är ju så fina.

Jul, jul strålande jul.

Efter två dagars julfirande med lite för mycket god mat och fina julklappar är jag väldigt belåten, och trött. Vaknade inte förrän kvart i två idag och hade gärna sovit lite till om jag inte hade mått så dåligt över att bara ligga där. Det var nog drömmen först och främst som gjorde att jag inte ville vakna.
Jag hade vunnit något quiz på internet och skulle därför få sjunga en duett med Håkan Hellström på hans nästa konsert. Såklart som det ska i drömmer gick saker snett... Och jag ville ju såklart veta om jag någonsin skulle få sjunga den där duetten. Men det fick jag inte. Hoppas jag drömmer samma sak inatt så att det fortfarande finns hopp.
Efter att ha ätit resterna av julmaten åkte jag till Hanna för att byta julklappar med den lilla filuren. Hon blev glad över sjalen. Iallafall verkade det som det, och jag hoppas det såklart. haha. Jag fick ett fint halsband och en fin sten. Hon är för go.
Men imorgon lämnar hon mig för att åka till Belgien det lilla svinet. Fast jag kan förstå att hon vill träffa sin kära Sammy nu efter så lång tid. Ha det bäst vännen!


puss

NÖJD!!

Jag är så glad och nöjd över dagens julafton. Världens bästa julklappar (alltså saker jag verkligen ville ha) och mysigt folk. Kläder, julkalendrar och hem till midgårdboxen var några awesome saker. Jag nöjdar som bara den just nu.


Av Anna fick jag en randig tunika som hon själv har. Jag har varit såå avundsjuk så jag blev inte lite glad när jag såg att den låg i paketet tillsammans med en awesome halsduk. Eller vad det nu heter.
Jag tror jag nöjdar lite till!

//Ida

JUL

Oj, är det julafton idag? Kan inte fatta det. haha, låter som att julafton skulle vara världens mest speciella dag. Men det ska bli mysigt att få hit lite folk så att man kan få äta gott och bara mysa. Julklapparna ser jag som en bonus. Det låter bra iallafall.


GOD JUL PÅ ER!

























Nostalgin slog till.






Kärlek är ett brev skickat tusen gånger.


Vad jag bryr mig om nu är att se din blick så sårad, när alla löften klingar falskt nästa gång du lovar någon allt. Vad jag bryr mig om nu är dina armar om mig även om jag vet att jag måste glömma dig.

Vad jag bryr mig om är att se dig gråta för jag har gråtit. Och du ringde aldrig.

Vad jag bryr mig om nu är att se som i slowmotion när du går sönder inuti. Så som jag gjorde. Vad jag bryr mig om är att du kallar på mig även om jag inte kommer tillbaka till dig.



Vad jag bryr mig om är att du kallar på mig även om jag inte kommer tillbaks till dig.

Lite mer jul nu.

Idag känner jag ändå att julen snart är här. Det bytte fort sådär bara över en dag. Är nog för att jag köpt julklappar på stan idag. Hittade för en gångskull några stycken. Känns skönt, har haft lite panik över de där jädrans julklapparna. Och snö har jag skottat också för omg (som Felicia skulle sagt) vad snö det kom idag. Men det är inte fel, hoppas bara innerligt att det kommer finnas jul kvar på fredag nästa vecka. Annars blir jag nog lite arg..
//Ida

Julen?

Ojojoj, tre ord som får sitta ihop idag. Fast egentligen är det ju samma ord. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte där. Bara skrev det jag tänkte och då blev det "ojojoj".
Hade matteprov idag och kan inte direkt säga att det kändes bra när jag satt där bland sammhällare som flitigt svarade på alla frågor (iallafall kändes det som det) medan jag satt där som ett frågetecken. Jag hoppas bara innerligt att det jag gjorde ska räcka till ett G. Det måste göra det!
Sen har jag varit hos farmor och farfar med pappa för att lämna en telefon till farmor. Det är inte lät det där med touch telefoner vill jag säga. Får hoppas farmor kan få snitch på det tillslut.
Nu har jag dammsugit och torkat på mitt rum och håller på att städa fram julen lite.  Fast jag har verkligen ingen julkänsla just nu. Fast det är snö, och julstjärnor i nästan varje fönster. Det saknas för mycket tror jag. Ingen syster att baka pepparkakor med (fast jag har ju vänner men det är inte riktigt samma sak), och inte ett enda julkalender avsnitt har jag sett heller. En skam! hmm... stavas det med två m tro...
Får hoppas den kommer snart. Med lite tomtar i fönstren och en fin julgran ska nog känslan komma fram. Får hoppas på det. För annars brukar jag ju gilla julen!


Har förresten "Angry birds" på min nya telefon nu. Så för ett tag är jag en glad chey.
Puss och kram //Ida

Det finns roligare saker än matematik



Jag försöker andas lugnt så SKA provet gå bra på onsdag.

All we can do is keep breathing



       Tycker om dig.       


I am by your side



Du kan alltid prata med mig Kristel. Vad som än händer, hoppas du vet det.  Ik hou van jou. Jag vill att du ska bli frisk nu så att du kan komma tillbaka till skolan igen. Så att det finns någon som räknar sekunderna från att jag ätit maten till att jag tar två mackor. Någon som hela tiden påminner mig om att jag är snygg. Någon som ger en dissande blickar om man säger någonting fel. Jag vill helt enkelt ha en kristel i skolan. Du kan få mina öron bara du kommer tillbaka.

                                                                                                                    Puss


Flower Power

Vi blev inte Pippi Långstrump. Men vi blev hippies. Två fina hippies.
Men jag tror nog Felicia var lite gladare än mig.




Tack för en mysig kväll! //Ida

Lööördag


åh efterlängtade lördag.
Idag kommer den snygga bruden på bilden hem till mig för att bli pippi långstrump. Och jag med.
Kommer bli supernice! Sen ska vi ner till Christinateatern för att fira lekaresällskapets 25 års jubileum.
En bra lördag.
//Ida

Det går bra nu. eller?

Jag tycker inte att min överenskommelse med mig själv har gått sådär gör bra. Även om jag lyckades med två förra veckan så står det helt still nu. Känner mig lite besviken.
Men det är bara att fortsätta och bli hårdare mot mig själv antar jag.

Imorgon ska man ju hem till fina Hanna så det kommer bli svårt att hålla sig borta från alla frestelser där.
tyvärr, tror jag...?


Lite svart, lite vitt, framför allt däremellan



Det kommer vara så bland molnen.